تدریس خصوصی

ي و محيط اجتماعي کودکان و پايگاه هاي فرهنگي واقتصادي آنان با يکديگر متفاوت است. حتي کودکان دوقلوي همسان با هم برابر نيستند. بنابراين معلم بايد…

براي اطلاع از آپدیت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

تدریس خصوصی
 


http://up.riazitehran.ir/view/794378/5742594244.jpg


برای اطلاع از بروز ترین اخبار تحصیلی، جزوات و نمونه سوالات امتحانی عضو شوید

همراه ما باشید و ما را به دوستان خود  معرفی کنید.

https://telegram.me/riazitehran


modarese khob on twitter  modarese khob on facebook  modarese khob on facebook   
 
آخرین ارسال های انجمن
ي و محيط اجتماعي کودکان و پايگاه هاي فرهنگي واقتصادي آنان با يکديگر متفاوت است. حتي کودکان دوقلوي همسان با هم برابر نيستند. بنابراين معلم بايد بداند که با هر کودک چگونه بايد برخورد و معاشرت نمايد. نسخه يکسان پيچيدن براي همه در سيستم تعليم و تربيت جواب نمي دهد. از طرف ديگر معلم بايد بداند که کودک را چه وقت تشويق و چه وقت تنبيه کند و زمان و مکان مناسب براي تعليم و تربيت را بشناسد. 
مجموعه ويژگي هاي فوق نشان مي دهد که بوعلي سينا براي معلم جايگاه مهمي در سيستم آموزش و پرورش قائل است و معتقد است که معلم، الگوي رفتاري کودکان است و آنان از رفتار او نسخه برداري و در زندگي خود عمل مي کنند. 
بوعلي مي گويد:
“معلم نه تنها بايد با راههاي پرورش و تربيت آشنا باشد بلکه بايد بينا باشد، بينايي مرحله اي عميق تر از آشنايي است.” 
اين نشان مي دهد که بوعلي سينا تا چه حد به تربيت معلم حساس است. 
سازمان يونسکو در مقاله اي پيرامون ديدگاه هاي تربيتي ابن سينا مي نويسد: ابن سينا اهميت انتخاب معلم و مجهز کردن او را به تربيت نظري واخلاقي درک مي کند. در واقع نقش معلم در آموزش جوانان چيزي فراتر از ارائه اطلاعات به آنهاست زيرا دانش آموزان عادات، عقايد وارزشهاي بسيار زيادي را از معلمين خود کسب مي کنند. بنابراين به نظر ابن سينا لازم است که معلم از ميان بهترين اشخاص انتخاب شود. شخصي که قادر به تشخيص ارزشهاي اخلاقي و فضيلت هاي اخلاقي باشد، زيرا دانش آموزان از او به عنوان راهبر والگو پيروي خواهند کرد. 
ابن سينا مي گويد: معلم بايد با استعداد و متدين باشد... در آموزش بچه ها مهارت داشته، با وقار و آرام باشد و از سادگي بسيار به دور بوده، رفتار سبک نداشته باشد، خيلي جدي و بي نشاط نباشد بلکه برعکس معلم بايد مهربان و فهيم بوده، با فضيلت، تميز و شايسته باشد. 
ابن سينا اظهار مي داشت که معلم تنها دانش و حقايق را به شاگردان انتقال نمي دهد بلکه آنها را با ارزشها و اعتقادات خود و نيز با آداب و فضيلت هايي که به او عطا شده است نيز روبرو مي کند. اگر معلم به سهم خود دانش را با دقت و با احساس به دانش آموزان انتقال دهد آنها هم رفتار و فضايل معلم را به سادگي و بي اراده از راه يادگيري تقليدي کپي مي کنند. 
ابن سينا پس از بيان ضرورت گرفتن معلم براي کودک پس از سن 6 سالگي تاکيد مي کند: معلم سرخانه بايد با دقت، اشعاري را انتخاب نمايد که داراي هدف عالي اخلاقي، ستايش کننده فضايل خوب و سرزنش کننده بدکرداري ها باشد زيرا که بچه در طي اين سالها قويا تحت تاثير آنچه که مي خواند و مي شنود قرار مي گيرد.(4) 
معلم در نظر پيشوايان ديني ما بسيار قابل احترام است. پيامبر(ص) به معاذ فرمودند:
“اگر خداوند متعال يک فرد را به دست تو هدايت کند از دنيا و آنچه در آن است مهمتر و پرارزش تر است.” 
آنچه را که از بيان بوعلي و ديگر انديشمندان اسلامي و بخصوص از روايات رسيده از اولياي الهي مي توان فهميد اين است که معلم بايد هم به لحاظ دانش و گسترش انديشه و هم به لحاظ اعتقاد دروني و هم به لحاظ رفتار متناسب با ارزشهاي متعالي انساني از همه سرآمد باشد تا سخن او در دل کودک رسوخ نمايد.

معلم خوب تدریس خصوصی وگروهی چه معلمی است؟

هر انسانی در تمام طول عمر خود چنـدین سال را به فراگیــری دانش و مهـارت، اختصاص می دهد بنابراین خوب می داند که معلم خوب کیست. طبیعی است که خوب بودن معلم در ابعاد مختلف ارزیابی می گردد مثلا" داشتن دانش کافی برای معلم یا مدرس نیاز ضروری است و قیاس این مساله با روش تدریس یا برخورد اخلاقی صحیح نیست و به قول علماء «قیاس مع الفارق» است اما در این متن نگارنده می خواهد به این نتیجه برسد که اگر در میان همه فاکتورهای یک معلم خوب، می خواهید یکی یا حداکثر دو تا از فاکتورها را انتخاب کنید، انتخاب شما چیست. مثلا":

1- معلم خوب تدریس خصوصی وگروهی کسی است که به بهترین نحو ممکن بتواند مطالب را به شاگرد بفهماند.

2- معلم خوب تدریس خصوصی وگروهی کسی است که تسلط علمی و فنی بالایی بر مطلب داشته باشد.

3- معلم خوب تدریس خصوصی وگروهی کسی است که بتواند با شاگرد خود رابطه نزدیک و دوستانه ای برقرار کرده و در یک کلام بتواند شاگرد و مشکلات آن را درک کند.

4- معلم خوب تدریس خصوصی وگروهی کسی است که بیشتر از آموزش، به پرورش شاگرد اهمیت قاتل شود.

5- معلم خوب تدریس خصوصی وگروهی کسی است که در سطح بالایی درس داده اما آزمون ساده ای بگیرد.

6- معلم تدریس خصوصی وگروهی اگرخوب درس را به شاگرد بفهماند، اشکالی ندارد که آزمون سختی نیز داشته و در کل سخت گیر باشد.

7- من دوست دارم معلمم خوش برخورد بوده و دست به نمره اش نیز خوب باشد.

8- من ترحیح می دهم استادم خوب درس داده حتی اگر سخت گیر و تندخو باشد.

9- من فقط دوست دارم معلمم درس را به ساده ترین شکل ممکن تدریس نماید حتی اگر آزمون های آن سخت باشد.

10- بهترین معلم کسی است که آبرو داری کرده و اجازه ندهد شاگردش در پایان دوره، سرافکنده باشد!!! (به هر شکل ممکنی) 

11- ...

در پایان یادآور می شود که مراد از معلم، استاد دانشگاه، آموزگار کلاس اول، دبیر، مربی فنی و در کل کسی که کارش تدریس بوده و با شاگرد برخورد دارد، می باشد. 

منبع: انجمن دبیران و مشاوران ایران


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 453


نویسنده
نویسنده : مدیر سایت
تاریخ : [جمعه 22 فروردين 1393 ] [ 21:25]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی
تدریس خصوصی و مزایای آن تاریخ : پنجشنبه 20 آذر 1393
مزایای تدریس خصوصی نسبت به تدریس گروهی کدام است؟ تاریخ : سه شنبه 20 آبان 1393
دعوت به همکاری تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393
آموزش ریاضی هفتم تاریخ : دوشنبه 19 آبان 1393
تدریس خصوصی ریاضی ششم دبستان تاریخ : جمعه 16 آبان 1393
دانلود حل تمرین فصل اول ریاضی هفتم تاریخ : پنجشنبه 15 آبان 1393
دانلود حل تمرین فصل پنجم ریاضی هفتم تاریخ : پنجشنبه 15 آبان 1393
دانلود حل تمرین فصل چهارم ریاضی هفتم تاریخ : پنجشنبه 15 آبان 1393
دانلود حل تمرین فصل سوم ریاضی هفتم تاریخ : پنجشنبه 15 آبان 1393
دانلود حل تمرین فصل دوم ریاضی هفتم تاریخ : پنجشنبه 15 آبان 1393
حل تمرین ریاضی نهم تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
حل تمرین ریاضی هشتم تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
آنهایی که درپی کسب موفقیت هستند بخوانند تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
قواعد موفقیت در كنكور و امتحانات تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
راهكارهايي براي رسيدن به موفقيت تحصيلي تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
ترفندهای شب امتحان تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
نقش ریاضی در زندگی روزمره تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
هزینه تدریس خصوصی چقدر است؟ تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
چگونگی داشتن یک تدریس موفق و عالی تاریخ : چهارشنبه 14 آبان 1393
جایگاه خلاقیت در روش های تدریس و ارائه راهکارهای تدریس  تاریخ : سه شنبه 13 آبان 1393
منابع آزمون آیلتس IELTS تاریخ : یکشنبه 11 آبان 1393
نمونه سوال ریاضی هشتم تاریخ : شنبه 10 آبان 1393
نمونه سوال ریاضی نهم تاریخ : شنبه 10 آبان 1393
نکات مهم در تدریس خصوصی تاریخ : شنبه 10 آبان 1393
پیک تابستانه زبان انگلیسی ویژه دانش آموزان دبستانی تاریخ : سه شنبه 18 شهریور 1393
دانلود آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی تاریخ : یکشنبه 09 شهریور 1393
دانلود رایگان دیکشنری واژه های ریاضی تاریخ : چهارشنبه 22 مرداد 1393
دانلود رياضي عمومي 2 رشته ي حسابداري ( كارداني) تاریخ : چهارشنبه 22 مرداد 1393
دانلود رایگان کتاب زبان 504 واژه کاملا ضروری ترجمه فارسی تاریخ : چهارشنبه 22 مرداد 1393
دانلود حل المسائل حسابان سوم دبیرستان تاریخ : شنبه 18 مرداد 1393
دانلود حل المسائل جبر و احتمال سوم دبیرستان تاریخ : شنبه 18 مرداد 1393
کتاب ریاضی عمومی 2 ( محمد مهدی ابراهیمی ) دانشگاه پیام نور رشته شیمی تاریخ : دوشنبه 30 تیر 1393
دانلود کتاب ریاضی عمومی 1 پیام نور ( مهمياني احمدپور ) + حل تمرین تاریخ : دوشنبه 30 تیر 1393
دانلود کتاب ریاضیات عمومی 1 پیام نور (رشته های زمین شناسی ، شیمی و فیزیک) تاریخ : دوشنبه 30 تیر 1393
دریافت آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره اول استعدادهای درخشان سال 95 -1394 تاریخ : دوشنبه 30 تیر 1393
ترتیب اعداد با استفاده از تصاویر جذاب حیوانات تاریخ : چهارشنبه 11 تیر 1393
کاربرگ های علوم اول ابتدایی تاریخ : چهارشنبه 11 تیر 1393
تمرین افزایش دقت کودکان تاریخ : چهارشنبه 11 تیر 1393
آموزش و تمرین اعداد 1 تا 10 برای دانش آموزان اول ابتدایی تاریخ : چهارشنبه 11 تیر 1393
تدریس خصوصی اول متوسطه تاریخ : پنجشنبه 05 تیر 1393
ما را دنبال کنید
modarese khob on twitter  modarese khob on facebook  modarese khob on facebook

از صفحه ما در فیسبوک دیدن نمایید

جامع ترین سایت ریاضی هفتم

http://up.riazitehran.ir/view/1471062/Untitled.png

http://up.riazitehran.ir/view/586270/8779053217.gif



http://up.riazitehran.ir/view/659516/5748679021.jpg

http://up.riazitehran.ir/view/651407/7706694490.jpg

نگاهی دیگر به اسطوره ی گیلگمش

از این منو می توانید منابع آزمون های   تافل، آیلتس،... را به صورت رایگان دانلود نمایید.




2010Prehistoric Life-Evolution and the Fossil Record.pdf
A_History_of_Literary_Criticism_and_Theory__.pdf
abgine.pdf
adyan jehane bastan 3.pdf
akhlagh herfehi.pdf
Almadkhal.pdf
aloodegi mohit zist.pdf
AMALEYATE KESHAVARZI NAHA.pdf
amozesh Ghoran sale 2 rahnemaei.pdf
amozeshe Ghoran sale 3 rahnemaei.pdf
an introduction to human resource management.pdf
analysis of urban spaces.pdf
Anasor v jozeiat banahaye tarikhi.pdf
Andazegiri va arzyabi marate.pdf
andezehgiri electrici.pdf
Arzyabi va arzeshyabi farsh.pdf
ashenaee ba abgineh.pdf
ashenaee ba abzar va mavad kar negargari.pdf
ashenaee ba ara motfakeran jahan dar bab honar.pdf
ashenaee ba mazamin mazhabi.pdf
ashenaee ba memari moaser.pdf
ashenaee ba parche va lebashay sonati iran 1.pdf
Ashenaee ba tashkilat dolat jomohri islami iran.pdf
ashenaee ba zendgi payambar.pdf
ashenaei-ba-memarie-jahan.pdf
Ashenai ba tajhizat va mavad sofal gari.pdf
ashnaii ba abzar sanaye felez.pdf
ashynaee ba farhango adabiat iran.pdf
Asibshensi varzeshi.pdf
avashenasi ve tejvide ghoran.pdf
ayeen dadrasi 3.pdf
ayeen dadrasi madani 2.pdf
az-manteghi.pdf
azmayeshgah memari computer.pdf
bafte ghali 2.pdf
bafte ghali 3.pdf
Balaghate ghorane karime-1.pdf
baraname rizi mosharekati.pdf
baresi honarhay islami dar doran moaser.pdf
baresi tasir honar iran dar shragh.pdf
baresi vijegihay makteb felezkari dar iran.pdf
barname rizi va modiryat estratejik.pdf
barnamehrizi mojtamehay zisti.pdf
Barnamerizi Shahrhaye Jadid.pdf
Biozonation.pdf
bishimi hormonha.pdf
canalhay abresani.pdf
choobshenasi.pdf
choobshenasi.pdf
Chromatin.pdf
CMMI Introduction.pdf
CMOS VLSI Design_ A Circuits and Systems Perspective 4th Ed..pdf
Control keyfi va estsndardhai honar hai eslami Iran 1.pdf
daramadi-bar-shahrshenasi.pdf
Dastan kootah.pdf
daveriye akhlagh.pdf
ecology marta.pdf
eghtesad manabe.pdf
Eghtesade Sanati karshenasi arshad.pdf
Eghtesade Sanati.pdf
Encyclopedia of Islam.pdf
enghelab islami va rishehay tarikhi an.pdf
Enghelabe islamie Iran.pdf
English in Library and Information Science (3).pdf
English in library and information sciences 2.pdf
ensan tabiat memari.pdf
environmental education.zip
ERP_Book.pdf
Ertebatat &noavari2.pdf
Essential Contract Law.pdf
esterategy hay modiryat danesh.pdf
falsafeh feghh.pdf
fanavarihi joghrafyaei dar barnamerizi rostai(GIS).pdf
Fane trajome.pdf
Fanshenasi v asibshenasi banahaye tarikhi.pdf
farhabge safavi.pdf
farhang va tamadon mosalmanan dar keshvarhai ghiremosalman.pdf

user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 394
کل نظرات کل نظرات : 25
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 201

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 94
باردید دیروز باردید دیروز : 781
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 32
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 342
بازدید هفته بازدید هفته : 4,428
بازدید ماه بازدید ماه : 6,774
بازدید سال بازدید سال : 159,548
بازدید کلی بازدید کلی : 413,999

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 54.158.92.239
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir